vrijdag 31 januari 2014

Mijn Bodieboost Ervaring

 
Ik heb al bijna een jaar het Bodieboost boek in mijn bezit. Sommige weken ging het beter dan anderen, maar aangezien ik me gezonder en fitter wil gaan voelen, ga ik het helemaal weer vanaf het begin oppakken. 10 weken lang zal ik jullie op de hoogte houden van mijn Bodieboost-ervaringen. Wat heb ik gegeten? Hoeveel ben ik afgevallen? Was het moeilijk voltehouden? En welke jokers heb ik genuttigd? Vanaf nu komt er iedere vrijdag een update op de site online.

Wat zegt Charlotte Willems zelf over Bodieboost:
"Bodieboost  is hét nieuwe dieet, waarbij snoepen moet en afvallen leuk wordt! Slank en fit door het leven, dat is waar Bodieboost voor staat. Zonder veel moeite en met veel keuzevrijheid. Het is simpel en haalbaar. Het moet namelijk wel leuk blijven. En daar horen snoepen, een wijntje drinken een patatje eten ook bij."

Je zult bij dit dieet geen eindeloze theorieën treffen. De afslankmethode is niet gebaseerd op calorieën. Je gaat in families denken. De methode werkt met 5 families. Deze 5 families zijn: koolhydraten, fruit, groenten, zuivel en eiwitten. Van elke familie mag je maximaal 2 porties per dag binnenkrijgen. Je mag zelf kiezen wat je kiest om te eten binnen de familie.



Daarnaast worden er in het boek nog 12 regels gegeven, die een onderdeel zijn van de Bodieboost methode. Deze moeten aansluitend worden gevolgd op de rest van het dieet.

Regel 1                              Wees positief!
Regel 2                              Drink 1,5 liter water en of groene thee op een dag
Regel 3                              Eet rustig, proef je eten en eet met regelmaat
Regel 5                              Een keer opscheppen
Regel 6                              Gebruik plantaardige olie voor het bereiden van je maaltijd
Regel 7                              Beweeg!
Regel 8                              Probeer het drinken van koffie en frisdrank te vermijden
Regel 9                              Snoepen is verplicht 2 keer per week
Regel 10                            Je mag maximaal maar 1 keer in de week op de weegschaal staan
Regel 11                            Uit eten
Regel 12                            Zeg tegen niemand dat je een dieet volgt

Bodieboost werkt in 3 stappen. Stap 1 is het volgen van de 10 weekmenu’s die in het boek gegeven worden. Hierin staat precies wat en wanneer je moet eten. Je eet 1 week lang in de ochtend en in de middag hetzelfde en voor het avondeten worden er 7 recepten gegeven, die je lekker kunt afwisselen.

Stap 2 is het wisselen van producten van dezelfde families. Hou je niet zo van kiwi’s dan neem je een appel! Ze komen namelijk uit dezelfde familie, namelijk fruit.

Stap 3 pas je toe wanneer je al een langere tijd bezig bent met de Bodieboost methode. Je gaat nu zelf menu’s samenstellen op basis van de gegeven regels.



Aangezien ik het al meerdere keren heb gedaan, stel ik nu zelf mijn eigen weekmenu’s vast. Deze is hieronder te vinden. Naast het eten is het ook het sporten en het snoepen belangrijk. Je mag 2 keer in de week een Joker (lees: chips, snoep, koekjes, ijs enz) nuttigen. Wanneer je dat doet mag je zelf weten. Ook bewegen is een belangrijk aspect in deze methode. Zelf sport ik 4 keer in de week, dus in een week ongeveer 5 uur. Wat ik persoonlijk zelf meer dan genoeg vind.


Wat ga ik komende week eten?
Ochtend
Tussendoor
Middag
Tussendoor
Avond
Tussendoor
Boterham Kaas
Banaan
Boterham Humus
met Sla
Vanille Vla
Wisselend
Komkommer


Doen jullie ook aan Bodieboost? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen ermee?

0 reacties:

Een reactie posten