woensdag 12 februari 2014

Coco Chanel Eau De Parfum

Ik hou van Chanel. Eerlijk gezegd, welke vrouw nou niet? Mijn eerste Chanel product namelijk de Coco Chanel Eau De Parfum, mocht ik precies twee jaar geleden in ontvangst nemen. Ik weet nog precies dat ik in de Douglas stond en mezelf had voorgenomen mijn eerste Chanel te gaan kopen. Na minuten te hebben gestaard naar alle prachtige producten van Chanel, besloot ik deze geur mee te nemen. Normaal ben ik meer van de frissere en lichtere geuren maar deze Coco Chanel stal mijn hart meteen. 



Ik heb de Eau De Parfum Spray gekozen.  De spray doet gewoon goed ze werk en sprayt erg fijn. Je krijgt niet direct een harde straal maar het wordt mooi verdeeld. De dop is strak afgewerkt in het zwart. De fles is doorzichtig met een stickertje erop van Coco Chanel. Persoonlijk zelf vind ik de kleuren zwart en goud heel mooi bij elkaar matchen. De parfum krijgt daardoor een beetje een oosters tintje.


























Coco Chanel is een oosterse en kruidige geur. Een uitnodiging voor een reis naar de poorten van het Oosten.  

Top noten: Koriander, granaatappel bloesem,  mandarijn, perzik, jasmijn en Bulgaarse roos.
Midden noten: Mimose, kruidnagel, oranjebloesem, klaver en roos.
Basisnoten: Labdanum, amber, sandelhout, tonkaboom, opoponax, civet en vanille.

Ik vind het een heerlijke sensuele vrouwelijke geur. Het is wel een wat zwaardere geur maar hij overheerst niet. In het begin ruik je goed de wat frissere geurnoten, maar na een tijdje komen de vanille en de kruiden naar boven. Perfect voor in de koude herfst- en winteravonden om je warm te houden. Zelf gebruik ik één spraytje op een dag, wat meer dan genoeg is want s'avonds ruik ik hem nog steeds. Lekker zuinig dus! 






























Ben je opzoek naar een wat zwaardere geur die heerlijk kruidig ruikt? Dan moet je echt de Coco Chanel aanschaffen. De Eau de Parfum Spray kost bij de ICI Paris XL 58,80 euro voor een fles van 35 ml. Goedkoop is het zeker niet, maar het parfum is zuinig in gebruik dus je doet er wel een tijdje mee.  


Hebben jullie al een parfum van Chanel? En zo ja, welke dan?

2 opmerkingen:

  1. Hij klinkt wel heel bijzonder! Ik ben bij de parfums van Chanel wel altijd bang dat ze te zwaar voor mij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt me een lekkere parfum, ik ken meerdere geuren van chanel en het heeft altijd iets chiques

    BeantwoordenVerwijderen