donderdag 13 februari 2014

Skincare Routine Februari

Iedere dag reinig ik mijn gezicht grondig. Nee ik doe niet snel een lapje over mijn gezicht heen en smeer daarna wat crème op. Mijn gezicht moet zo min mogelijk onzuiverheden bevatten en het liefst vrij zijn van rode plekken. Net zoals bij iedereen verandert mijn skincare routine constant. Bijna wekelijks komen er weer nieuwe skincare producten uit op de markt en de producten worden steeds beter en fijner. Vandaag laat ik jullie mijn skincare routine zien van de afgelopen maanden.

Mijn skincare routine is niet zo uitgebreid als je zou denken. Ik reis vaak dus ik hou er niet zo van om constant met producten te gaan sjouwen. Daarnaast wil ik in de ochtend ook niet uren voor de spiegel staan. Ik lig liever even wat langer in mijn bedje daarom gebruik ik het liefst producten die meerdere functies hebben.  
























Elke ochtend ga ik lekker onder een warme douch staan. Het wassen van mijn haar doe ik zeker niet dagelijks want anders wordt mijn haar hartstikke vet. Tijdens het douchen maak ik mijn gezicht nat en masseer ik met mijn handen de Philosophy Purity Made Simple in op mijn huid. De meeste van jullie kennen dit product wel dus uitleg over het product is niet nodig . Maar wat een super fijne reiniger! 

Vervolgens gebruik ik de toner van Lush, namelijk de Breath of Fresh Air. Dit is ook zeker een aanrader.  Nadat ik het op mijn gezicht heb gesprayd, voelt mijn huid heel erg fris en wakker aan. Deze toner zorgt ervoor dat mijn dagcrème snel intrekt, wat erg fijn is. 

Er zijn twee dagcrèmes die ik momenteel gebruik, die van Olaz Total Effects 7 in One en die van Nivea de hydraterende dagcrème voor de normale tot gemengde huid. Over die van Nivea ben ik niet mega enthousiast. Het is een doodgewone crème waar niets mis mee is, maar het lijkt ook niet iets extra’s te doen voor mijn huid. Wel handig vind ik dat het in een tube zit. De dagcrème van Olaz vind ik daarentegen helemaal geweldig. Hij ruikt lekker, is fijn van structuur en voedt mijn huid. Ik ben er helemaal fan van! En oja, er zit ook SPF in.  

























S ’avonds gebruik ik weer dezelfde reiniger en toner. Het enige wat anders is dan in de ochtend, is dat ik gebruik maak van een nachtcrème. Ik maak gebruik van de nachtcrème van Nivea, ook die voor de normale tot gemengde huid. Het is een prima crème met een fijne structuur. Mijn huid voelt de dag erna ook heerlijk zacht aan.

























Iedere donderdag heb ik een verwenavondje voor mezelf. Ik doe dan de neusstrips van het Kruidvat op. Deze zorgen ervoor dat mijn poriën minder groot lijken en halen alle viezigheid bij mijn neus weg. Echt een budget topper! Daarna scrub ik mijn huid. Hiervoor gebruik ik de scrub cream van Hema voor de normale tot gecombineerde huid. Deze ruikt heerlijk en de scrubdeeltjes zijn precies groot genoeg. Daarnaast zit het verpakt in een tube wat toch lekker hygiënisch is. Vervolgens doe ik een lekker maskertje op. Momenteel gebruik ik die van Freeman de Dead Sea Minerals masker. Dit is echt een super fijn masker. Hij ruikt lekker en maakt mijn huid zacht en soepel. Ik heb ook het gevoel dat mijn huid minder rood is na het gebruik van dit masker. En dan de prijs! Dit masker kost in verhouding geen drol. Voor 150 ml betaal je 4 euro wat echt niet veel is. 

Dit is mijn skincare routine van dit moment. Het is lekker basic en simpel maar daar hou ik wel van. Hopelijk vonden jullie het leuk om te zien van wat mijn routine is. En eigenlijk ben ik wel benieuwd geworden naar jullie skincare routine. 


Wat is jullie skincare routine?  

1 opmerking:

  1. De maskers van Freeman wil ik altijd nog eens proberen, hoor er zoveel goeds over maar vergeet het telkens weer, m'n hoofd is af en toe echt een zeef haha! ik gebruik eigenlijk vooral veel Hannah en een aantal philosophy producten in mijn routine

    BeantwoordenVerwijderen